X
Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Štvr 09:00 - 15:00
0 ks
za 0 €
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za 30 € a máte dopravu ZADARMO
  • Kategórie blogu
  • Štítky blogu
Blog
Údržba poľnohospodárskych strojov po zime
25.05.2021
Údržba poľnohospodárskych strojov po zime
Začiatok jari je intenzívnym obdobím prípravy na začiatok sezóny práce v teréne. Pokiaľ po ukončení prác na jeseň prebehla dôkladná kontrola a údržba ... čítať celé
Ako chrániť trenie povrchov v motore traktora
25.05.2021
Ako chrániť trenie povrchov v motore traktora
Nechcete, aby váš traktor odmietol spoluprácu počas horúcej sezóny práce v teréne? Nezabudnite sa postarať o trenie povrchu jeho motora! čítať celé
Ako zvoliť doplnkové osvetlenie pre traktor a kombajn?
25.05.2021
Ako zvoliť doplnkové osvetlenie pre traktor a kombajn?
Po zotmení je práca traktora alebo kombajnu ťažšia ako cez deň. Správne osvetlená oblasť okolo vozidla zaisťuje bezpečnosť a komfort práce. Za týmto ú... čítať celé
Zobraziť všetky články
Nepremeškajte novinky, akcie a zľavy!

Môžete sa kedykoľvek odhlásiť. Zasielame raz za 14 dní.

  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Údržba poľnohospodárskych strojov po zime
25.05.2021

Údržba poľnohospodárskych strojov po zime

  • Strojové čistenie
  • Ochranné činnosti
  • Mazanie
  • Opasky, reťaze a batérie
  • Kontrola traktora
  • Prehľad postrekovača
  • Ako pripraviť sejačku na sezónu a na čo si dať pozor
  • Garážovacie stroje

Farmy sú vybavené modernými strojmi, ktorých účinnosť závisí vo veľkej miere aj od majiteľa. Podmienkou dlhej a bezproblémovej prevádzky je nielen ich správna prevádzka, ale aj údržba a skladovanie.

Strojové čistenie

Po dokončení práce by sa mali všetky stroje vyčistiť. To je možné vykonať pomocou vody alebo stlačeného vzduchu. Pri použití vody dávajte pozor, aby ste nepoškodili napríklad elektronické súčasti. Voda sa nesmie dostať do ložísk, filtrov, tesnení, ozubených kolies, plniva paliva a oleja, čo by mohlo spôsobiť poškodenie a koróziu. Pri čistení zariadenia budú užitočné vysokotlakové čističe .

Umývanie by sa malo vykonávať vodným lúčom s nasledujúcimi parametrami:

  • studená voda - tlak: 3 MPa, teplota: 20 ° C
  • horúca voda - tlak: 3 MPa, teplota: 70–80 ° C
  • zmes para-voda - tlak: 3 MPa teplota: 130 ° C

Odborné čistenie sa vykonáva vodným roztokom čistiacich prostriedkov s nasledujúcimi parametrami: tlak 0,6 MPa, teplota 80–90 ° C. Osobitná pozornosť by sa mala venovať tým častiam stroja, ktoré sa počas práce najviac znečistia, t. J. Zuby, platne, radlice, ráfiky atď.

Pri vyfukovaní zvyškov nečistôt bude užitočný kompresor a špeciálna ofukovacia pištoľ.

 

Ochranné činnosti

Po vysušení strojov pokračujte v údržbe. Vonkajším faktorom sú najviac vystavené nátery a tie časti strojov, ktoré prichádzajú do styku s toxickými pesticídmi. Každú stopu po korózii odstránime brúsnym papierom alebo drôtenou kefou. Potom očistené povrchy odmasťujte a znova natierajte. Aby sa zabránilo šíreniu hrdze, nanášame antikorózny prostriedok .

Môžeme tiež použiť ochranný prostriedok na laky, ktorý ochráni a osvieži karosériu.

Mazanie

Je tiež dôležité namazať všetky mazacie miesta (kalamity) nielen po skončení sezóny, ale aj v čase stanovenom výrobcom. Podľa pokynov všetky nenatreté kovové povrchy (najmä pracovné časti strojov) potiahneme tenkou vrstvou tuku. Musíte venovať pozornosť výberu správneho maziva.

  1. Lítiové mazivo - najuniverzálnejšie mazivo používané na kĺby, ložiská, pánty, spojovacie tyče, vodidlá. Patrí k lacným mazivám a poskytuje dobrú odolnosť proti vode.
  2. Medené mazivo - s vysokou odolnosťou voči vysokým teplotám, do 1 200 ° C, chráni pred prilepením prvkov a pôsobí ako suché mazivo. Používa sa na ochranu všetkých odpojiteľných spojov (skrutkových, závitových), prvkov brzdových systémov a dielov pracujúcich pri vysokých teplotách.
  3. Grafitové mazivo - maže a chráni miesta vystavené poveternostným podmienkam, napríklad hnacie kĺby, nízkootáčkové reťaze, regálové systémy, závitovkové prevody a mnoho ďalších. Bude to fungovať v situácii, keď majú stroje nízky výkon a nízku rýchlosť.
  4. Technická vazelína - dokonale chráni a chráni gumové prvky, napríklad O-krúžky (chráni pred prasknutím, prilepením a zamrznutím). Chráni svorky a elektrické prípojky pred starnutím.

Opasky, reťaze a batérie

Klínové remene, batérie a reťaze tiež potrebujú údržbu. Všetky prevodové stupne pásov by mali byť uvoľnené, aby sa pásy pri parkovaní neroztiahli. Mali by ste tiež skontrolovať, či nie sú pásy popraskané alebo odreté, čo by mohlo spôsobiť ich zlomenie počas prevádzky alebo prehriatia a samovznietenia, čo by spôsobilo požiar.

Reťaze vo vysokorýchlostných prevodoch si vyžadujú demontáž, čistenie a údržbu v zmesi zahriatej na teplotu 60–80 ° C, ktorá pozostáva z grafitizovaného maziva, vretenového oleja alebo tuhého maziva ŁT-43 a loja.

Reťaze očistite pomalobežnými prevodmi bez toho, aby ste ich zložili, pomocou kefy a prostriedku WD-40 . Konzervujeme ich grafitovým tukom alebo extrakčným benzínom.

Batérie v kombajnoch a traktoroch, ktoré sa nepoužívajú počas zimy, by sa mali vyberať a skladovať v suchých vyhrievaných miestnostiach. Musíte skontrolovať hladinu elektrolytov v nich a ak je to potrebné, doplniť destilovanou vodou a kontakty a póly chrániť technickým vazelínou, aby ste zabránili oxidácii. Batérie nabíjajte raz za tri mesiace.

 

Tip!

Pravidelné čistenie filtrov a ich výmena po intervaloch určených výrobcom zabezpečí, že motor je v dobrom stave. Prípustný pracovný čas je 300–400 hodín práce .


Dôležité!

Zlý stav palivových filtrov môže spôsobiť koróziu vo vnútri systému, nedostatočný prietok paliva, čo môže viesť k poruche palivového systému alebo k výraznému skráteniu životnosti vstrekovačov alebo vstrekovačov jednotky.


Tip!

Filtre nevyfukujte kompresorom, aby ste ich nepoškodili.


Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi